Corona Sonrası ve Corona Süreci İş Listesi

Corona Sonrası ve Corona Süreci İş Listesi

Corona Sonrasında Şirketleri Bekleyen En Acil İşler Nelerdir?

  1. Mevcut müşterileri tek tek aramak
  2. Mevcut sektörlerin durumunu anlamak
  3. Rakiplerin durumunu incelemek
  4. Yeni sektör ve müşterileri belirlemek
  5. Eski/yeni müşterilere hızla yeni çözümler oluşturmak
  6. Ürün/hizmet listesini yenilemek
  7. Web sitesini yenilemek
  8. Yeni dönemin hedeflerini belirlemek
  9. Ekibe güven verecek adımlar atmak
  10. Rakiplerden önce sahaya inmek

Corona Sürecinde Boş Durmayıp Şunları Yaptık mı?

  1. Mevcut ve aday müşteri veri tabanı ve segmentasyonunu CRM yazılımınız da güncelledin mi?
  2. Müşteri hedefimizdeki sektör segmentlerinin etkilenme durumunu analiz ettin mi, önlemini aldın mı? Pivotlamaya (değiştirmeye) hazır mısın? Yapman gerektiğini dahi bilmiyor muydun?
  3. Rakiplerinin durumunu tıpkı müşterilerinin durumu gibi analiz ettin mi? Ne yaptılar, yapacaklar, hangi noktada seni geçtiler, sen nerelerde onları geçtin? Kıyaslama ve izleme yapabildin mi? Yapman gerektiğini dahi bilmiyor muydun?
  4. Pazar (hedef kitle, bölge, ülke) değişimi ve Ürün değişimi hazırlıklarını yaptın mı? Pazar ve ürün çeşitlemesi veya daraltılıp odaklanma alanları ve derinleşme alanları üzerinde çalışmaların ne durumda? Yapman gerektiğini dahi bilmiyor muydun?
  5. Fiziksel veya online pazarlama materyallerini, içeriklerini güncelledin mi? Yeni Normal’e uygun hale getirdin mi? Müşteri algısını daha da pozitif yöne kaydıracak gerekli düzenlemeleri yaptın mı? Yapman gerektiğini dahi bilmiyor muydun?
  6. Ekibini, eko-sistemini (müşterilerin, bayilerin, tedarikçilerin) ürünler, hizmetler, süreçler ve operasyonlar konusunda eğittin mi? Süreç ve sistem konusunda yalınlaştırma, maliyet düşürme, kayıp-kaçak azaltma, verimlilik artırma, karlılık artırma gibi başlıklarda ince detaylara kadar çalıştın mı? Analizlerini ve değerlendirmelerini yaptın mı? Uygulayacağın stratejilerini, hedeflerini ve alacağın aksiyonları belirledin mi? hepsinden önemlisi bunları not edip yazdın mı? Bir yazılıma da aktarıp otomatiğe bağlayıp, kontrol edilebilir ve yönetilebilir hale getirdin mi?
  7. Satışını, tedarik ve satınalmanı, nakit akışını, finansını, projelerini, üretimini, servisini, görev ve aksiyonlarını, hatta toplantılarını, şirket araç ve ekipmanlarını, vb. yönetmen ve iyileştirmen gereken her şeyi tek tek gözden geçirdin mi? Tüm bunların hepsini, hatta daha fazlasını yönetecek bir sisteme, yazılıma sahip misin?

Böyle bir sistemi kurmadıysan veya yeterince iyi değilse, sahip olmaya veya iyileştirmeye corona sonrasında oyundan atılmamak için mecbur olduğunu dahi bilmiyor muydun?
Konu hakkında destek için ysm@ysm.com.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.

    Covid-19 Salgını nedeniyle toplantı, eğitim, satış ve sunumlarımızı online uzaktan yapmaktayız. Online sunum için alttaki formu doldurun, yetkililerimiz sunum detayı için sizinle iletişime geçecektir.